Evolució dels nens amb autisme
Tot i que l'evolució als nens TEA és molt lenta, aquests dies al centre, he pogut veure els fruits del treball que s'està fent. En molts nens, els símptomes
milloren amb el tractament i la edat. Però cada cas és un món i en aquest aspecte, l'evolució, també és molt diferent un cas d'un altre.
Els nens que tenen habilitats del
llenguatge, pateixen una regressió al començament de la vida (abans dels tres
anys de edat) semblen tenir un risc major que el normal a desenvolupar epilèpsia
o activitat cerebral semblants a les convulsions.
A l’adolescència, alguns
nens amb autisme poden deprimir-se o experimentar problemes de conducta, i el
seu tractament podria necessitar alguna modificació a mesura que fan la transició
a la edat adulta.
Aquesta evolució la podem constatar, tenint en compte diferents indicadors:
-Comportament:: Si es mostra més receptiu i tolera millor
les accions inesperades dels altres.
Si participa i es mostra més relaxat.
Si pot seguir hàbits i rutines.
Si es va tornant més autònom, intentant fer les tasques sense demanar ajuda.
- Al joc: Si interacciona amb els altres.
Si accepta que companys o adults participin del joc.
Si gaudeix del joc.
Si extreu profit de les activitats lúdiques.
-Quan es comunica: Si es mostra més comunicador.
Si les seves produccions són cada vegada més completes.
Si és capaç d'expressar els seus sentiments.
Si és capaç d'evitar repeticions.
-Expressió corporal: Si demostra les seves emocions, es mostra rialler, alegre.
Si utilitza les mans per acompanyar les seves expressions orals. Si agafa amb més destresa els llapis i estris d'escriure i colorear. |
Hola,
ResponEliminatots els indicadors que comentes son evidencies de que les principals arees des desenvolupament afectades son: l'area de la comunicacio (no utilitzen el lenguatge per compartir experiencies i vivencies, a mes tampoc tenen riquesa o be tenen abscencia de comunicacio no verbal); l'area de l'interaccio social (per aixo proposes que ens fixem en el joc); i l'area de l'imaginacio (per aixo el seu comportament pot se estereotipat, podent en moltes ocasions no compartir interessos amb les demes persones, o realitzant un joc mes aviat repetitiu o poc imaginatiu.
Al centre on estic realitzant les practiques estic coineixent molts instruments psicometrics reconeguts internacionalment per detactar temparanament possibles nens/es amb trets TEA. Si mires el meu blog en veuras un exemple del Questionari CHAT.
Gracies pel teu compartir.
Eva Franch
Hola Rosa,
ResponEliminaM'ha semblat molt interessant la teva entrada ja que al centre on faig les pràctiques no he pogut veure cap alumne/a que presenti aquest trastorn.
Ha estat molt interessant!
Enhorabona!