diumenge, 5 de maig del 2013

Rutines

Cada matí els nens del centre on faig les pràctiques fan les rutines d'entrada i revisen l'assistència, el temps que fa i les activitats que hi ha previstes per aquest dia. Aquestes rutines que es fan a l'escola ordinària des de l'educació infantil, comporten certes dificultats per aquest grups de nens i nenes, però gràcies a la insistència i la constància de les mestres, s'ha aconseguit que formi part de la seva tasca diària.
  Les petites operacions quotidianes esdevenen hàbits sobre els quals el nen construeix la seva autonomia. La sobreprotecció no afavoreix que el nen desenvolupi la seva autonomia. 

 Els hàbits són formes de comportament adquirides per mitjà d’un aprenentatge o de l’experiència. Són les conductes socials necessàries per poder-nos relacionar amb altres persones dins i fora de l’àmbit escolar. Reforcen l'autoestima i la seguretat personal. No només cal ensenyar-les, sinó fer nosaltres de model i acompanyar-los perquè quedin ben assolits i no suposi cap esforç utilitzar-los diàriament. És imprescindible establir vincles de col·laboració entre l‘ escola i la família. Ha de ser un objectiu comú de cara al creixement personal i d’aprenentatge.

2 comentaris:

  1. ¡Las rutinas! Muy importantes, sí. Pero ojo con no convertir las ciertas rutinas en normas, ni según que normas en rutinarias.
    Las rutinas como método de organización y aprendizaje es genial, pero cuando se hacen mayores, sirven para instrumentalizar el poder del sistema. Suena raro, lo sé..no me hagas mucho caso.

    ResponElimina
  2. Hola Rosa,
    tal i com assenyales, els hàbits són formes de comportament adquirides per mitjà d'un aprenentatge. Penso que el fet d'establir unes rutines i uns hàbits potencia la seguretat de l'alumnat doncs pot tenir una previsió de les tasques que s'han de dur a terme i, en aquest sentit, poder-se anticipar.
    Salut!

    ResponElimina